Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 stycznia 2024

Haiku na przedwiośnie I

***

 na polach lód

na rzece kra

od słońca mięknie serce


***

kropla w kroplę

stuk puk w parapet

topnieją sople


***


za oknem świat

w kąpieli z dżdżu 

i wszystko drży


***


na drzewach mech

bezlistny las

 zielonym okrył się milczeniem





***

wesołe wróble

zmieniają gałązki bzu

w zaklęcia miłosne


***

pierwsze spojrzenia

jak pierwsze kwiaty

zachłanne ręce 


***

 

zaloty słomki i piórka

młode pędy 

 uwiły gniazda


*** 


14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Pozdrawiam, miłego weekendu. 🤗

      Usuń
  2. Ach, zobaczyłam w wyobraźni te kapiące krople topniejącego lodu :)
    Przedwiośnie niesie ze sobą tyle nowych nadziei...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś zauważyłam, że puściły lody na rzece. Bardzo mnie to ucieszyło. Życzę udanego weekendu. 🤗

      Usuń
  3. Dawno nie czytałam haiku... A przecież lubię:)))
    Pozdrawiam nadzieją na pogodny luty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To miło mi. Sprawdzam pogodę codziennie. Na 2 tygodnie do przodu nie wygląda najgorzej. Ale wiadomo, różnie może jeszcze być. Pocieszające jest jednak to, że styczeń już prawie za nami. A luty szybko zleci. :)W zeszłym roku 1 marca pojechałam na pierwsze wiosenne wędrówki, bo pogoda dopisała. :)))

      Usuń
  4. Przepiękny tekst i zdjęcia. Nie mogę się doczekać wiosny i tych śpiewających ptaków za oknem :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak ja. Pozdrawiam serdecznie. 🤗

      Usuń
  5. A wiesz, że ja też już czuję przedwiośnie. Zawsze tak mam, dość wcześnie... Wczoraj słyszałam krzyk klucza dzikich gęsi, to kosmos dla mnie :)
    Cudne fotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ! Słyszałam, że luty w Polsce będzie dość ciepły (średnie temperatury na plusie) więc nie ulega wątpliwości, że przyroda budzić się do życia dużo szybciej. Cieszy mnie to ogromnie. Dobrego tygodnia Polu. 🤗

      Usuń
  6. Piękne <3 Aż poczułam zbliżającą się wiosnę w serduszku, a właśnie słoneczko przyjemnie świeci mi przez okno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas rano mgła, ale ciepło jest i śnieg stopniał. Także nie narzekam. Serdeczności! 😀

      Usuń
  7. Przepiękna zapowiedź wiosny MaB. Oby do wiosny. Haiku ma moc i tyle.

    Spokojnego wieczoru Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haiku się pisze samo. Aby do wiosny. Dziękuję i dla Ciebie. 😉

      Usuń