Łączna liczba wyświetleń

piątek, 19 stycznia 2024

Lustro

 


jaką odda przestrzeń

jaką treść wyłowi

 z mroków  z mgieł przeszłości

przyszłość całkiem nową 

co się zdarza właśnie

nieczułym maszynom

ludziom litościwym

z czołem pochylonym

z westchnieniem na ustach 

z blaskiem w kącie oka

lekkich chwil wspomnienie

wnętrza w odbudowie

wizerunek własny

 wiary pełne piersi

pieśni jak sztandary

przyszłych dni

 nie skruszy

losu znój 

mapa dróg

ciężar stóp

 serca żar

życiem obdarzeni

sobą odurzeni

 w siebie zapatrzeni

bez końca

kiedy znów powrócą

lub na zawsze zgasną



zdjęcie lustra z Internetu


Lubicie antyki?


18 komentarzy:

  1. Kocham antyki i lustra. Lustra mają w sobie coś z magii, dlatego często są rekwizytami w baśniach. Kocham antyki, bo mam wielki szacunek dla naszych przodków, bo dzięki nim żyjemy teraz w komforcie i dobrobycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według psychologów przeglądamy się w innych osobach jak w lustrach. Cech, których nie akceptujemy w sobie nie tolerujemy też w innych. Wypieramy swoją siłę, bądź słabość grając role społeczne, tak aby się dopasować.

      Usuń
    2. No, wiadomo, ale - chociaż uwielbiam i wciąż czytam (tu mi się skojarzyła kiedyś b. slawna "W co grają ludzie") ksiązki z dziedziny psychologii, to wielu naukowców wciąż uważa psychologię za pseudonaukę, bo skoro jest nauką o duszy, a dusza nie jest czymś udowodnionym naukowo, to dość logiczne. A antyki mają dusze. :))) Dobrego!

      Usuń
    3. To antyki mają dusze, a ludzie nie?
      Ja to się tych np. porcelanowych lal to trochę boję. 🫣😉

      Usuń
    4. A ja kocham piosenkę pt. Laleczka z saskiej porcelany! :)
      Czy ludzie mają dusze... Czasem mam wrażenie, że nie wszyscy.

      Usuń
    5. Wiesz dobrze, że porcelanę i ceramikę kocham. Podoba mi się bardzo taka surowa, jakby ręcznie wyrabiana, jak i polskie ręcznie malowane (z Bolesławca, lata 70te, porcelitowe), a także tradycyjne, np. angielskie wzory. Marzy mi się taki czerwony np . Royal Tudor. Myślę, że wygląda bardzo dostojnie na święta, aż się człowiek wyjątkowo czuje i lepiej jakoś wszystko od razu smakuje. :)

      Usuń
  2. Thanks for sharing! Hope you have a great weekend!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for your visit and comment. I usually work on the weekend, but it's no so bad. Best regards 😊

      Usuń
  3. Nie przepadam za antykami. Nie rozumiem ich i trochę mnie przytłaczają. Czasem czuję się niezręcznie, bo tam gdzie 99 osób zachwyca się jakimś Ludwikiem, jedna ja patrzę na to coś bez zrozumienia :) I raczej jestem w tym odosobniona, ale to mi wcale nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co teraz napisze, może wydać się dziwne. Być może moja wyobraźnia płatała mi figle? Może mi się wydawało? A może jestem jakoś wyjątkowo wyczulona na te sprawy? Nie wiem, nie mam pojęcia. W każdym bądź razie, mój własny mąż :) przytargał kiedyś z targu staroci afrykańską maskę i po tym jak się ona u nas znalazła, to zaczęły się dziać takie rzeczy, takie rzeczy..., że włos się na mojej głowie do tej pory jeży. Jak się zorientowałam, że coś jest nie tak, to zaraz się jej pozbyłam, choć jako unikat mogła być sporo warta. Od tamtej pory stare rzeczy przyjmuje tylko od członków rodziny lub kogoś, kogo znam i wiem, że jest życzliwy. Zarówno meble, stroje, oraz biżu bardzo mi się podobają, ale jakoś nie potrafię się przemóc. Moje ulubione epoki pod tym względem to art deco (secesja), okres międzywojenny, lata 60-te i 70-te.

      Usuń
  4. Antyki zawsze mnie ciekawią. Gdyby mogły mówić, to zapewne opowiedziałyby nam niejedną historię z przeszłości. Ponoć mają duszę, tak się mówi...
    Jednak nigdy antyków bym nie kupiła. Należały do kogoś obcego i to by mi przeszkadzało. Co innego te rodzinne...
    Pozdrawiam snującymi się wspomnieniami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby potrafiły mówić opowiedziałyby najciekawsze historie o codzienności i naturze ludzkiej. Dziękuję za komentarz, miłego dnia. 💕

      Usuń
  5. nieprzewidywalne to Twoje lustro.

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim mieście jest pewna pani, która kolekcjonuje stare porcelanowe lalki. Kiedy jest okazja organizuje także wystawy. Niektóre lalki wyglądają dla mnie przerażająco, chociaż ta pani twierdzi że nigdy nie doświadczyła żadnych dziwnych zjawisk z nimi związanymi. Zaciekawiła mnie Twoja historia z tą maską afrykańską... Antyki mi się podobają, ale trochę obawiam się, czy nie ściągną czegoś złego do domu. Przyznaję, że zdarza mi się jedynie od czasu do czasu kupić jakąś filiżankę do zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się nie myśleć w ten sposób, bo to przecież nie ma żadnego uzasadnienia. Ale antyki, choć są piękne, mają swoje historie. Nie zawsze są one wesołe. Niektóre pochodzą z dość tragicznych czasów. Nie chciałabym mieć w swoim otoczeniu rzeczy, z które źle mi się kojarzą, nawet jeśli są drogocenne. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  7. Bardzo cenię antyki. Jak mam okazję to chodzę na targi antyków żeby chociaż popatrzeć na te cuda. Wiersz bardzo aktualny, ładny, ogromnie mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz Kasiu wiele zainteresowań. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń