Łączna liczba wyświetleń

sobota, 18 maja 2024

Kaczeńce

(Z dedykacją dla wszystkich Mam)


 Nic nie da się ukryć w szczerym polu,

gdzie niwy gruda chmurę spotyka;

Na szlaku słońca w codziennym znoju

 w ziemskiej gardzieli ziarno utyka.


W łąkowych kłosach panuje półcień

przetkany światłem faluje wiatr.

W przydrożnym rowie złoconym okiem

 przygląda się światu niezłomny kwiat:


Bocianim nogom i trawy kłaczkom,

jaskrom, firletkom, bodziszkom, dzwonkom.

I ja tam jestem w Twe dobre ręce,

 tak jak w pamięci, kładę kaczeńce.






20 komentarzy:

  1. Wzruszający wiersz w Leśmianowskim stylu. Lubię kaczeńce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak sądzisz. Kaczeńce to moje wsponienie z dzieciństwa. Rzadko widzę je na co dzień. Udanej niedzieli.

      Usuń
  2. Podoba mi się określenie o złoconym oku :)
    A zdjęcie takie wiosenne, energetyczne, pełne radości...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno złote/bursztynowe oczy posiada tylko 5% populacji - głównie w Azji i Ameryce Południowej.
      W mitologii starożytnego Egiptu bóg Horus posiadał złote wszystkowidzące oko. Takie ciekawostki znalazłam. Pozdrawiam 🤗

      Usuń
  3. Dulce y conmovedor poema. Me gusto mucho. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias por tu comentario. Te mando un beso.

      Usuń
  4. Pięknie, aż się poczułam, jakbym była tam pośród natury.
    Kaczeńce uwielbiam, cudne kwiaty.
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za tymi polnymi bądź łąkowymi wręcz przepadam.I dla Ciebie Jointy&Croissanty!🤗

      Usuń
  5. Piękny! Pozdrowienia zostawiam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny przepleciony kobiecą subtelnością

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre kobiety są jak te kaczeńce: rosną na poboczu, w trudnych warunkach, lecz mimo to zakwitają, bo taka jest ich natura. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  7. Piekny wiersz, stesknilam sie za polska przyroda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, stęskniłam się za polską przyrodą. ;)

      Usuń
  8. What a beautiful and evocative piece of poetry! The imagery of nature and the connection to memory and presence is truly touching. The way you weave together the elements of the meadow, the steadfast flower, and the personal touch of the marigolds in good hands paints a vivid picture that resonates deeply. Thank you for sharing this serene and heartfelt moment with us. 🌾🌸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I really like your comments and interpretations of the poems. They motivate me extremely. Thank you very much, my dear.

      Usuń
  9. Przeuroczy wiersz, a kaczeńce zjawiskowe. Jutro idę na bagna ...po adrenalinę i fotki tych kwiatów dzieciństwa. Niestety... wyschnięte rowy, strumyki, stawy nie dają warunków do rozwoju tym cudnym 'słoneczkom'. Pozdrawiam pięknie 🌸

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kaczeńce to rzadkość, dlatego tak mnie ucieszyły. To moje wspomnienie. Teraz bym ich już nie rwała, wolę jak coś rośnie. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń