Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 5 maja 2024

CHWILA MOMENT

 

żyć

nie spłoszyć chwili

właśnie przysiadła  w koronie drzew

patrzeć jak dziobkiem

 muska barwne piórka

przez moment

nie robić nic tylko być

 tak sobie trwać

zważać na słowa

nie rzucać ich na wiatr

serce uspokoić

uczesać potargane myśli

zabronić ramionom wzruszeń

 tak sobie istnieć

dotykać i smakować

otwierać oczy

nadstawiać uszu

i nie zapomnieć żyć


***


Tymczasem w lesie wielkie kwitnienie :)











Pierwsze grzyby:




Jakiś zielony skarabeusz:


A tu ciekawostka - dzika cebula. Nazwa „Chicago” pochodzi od francuskiego tłumaczenia indiańskiego słowa z języka Miami-Illinois shikaakwa, znanego botanikom jako dzika cebula.




26 komentarzy:

  1. Piękny wiersz. Podoba mi się zwłaszcza początek.
    Żyć
    Nie spłoszyć chwili"
    Aż chciałoby się rzec: Chwilo trwaj! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwile są bardzo płochliwe. 😁😉 Chwilo trwaj!

      Usuń
  2. Ciekawy wiersz i superfotki, bardzo lubię te wiosenne impresje w każdej postaci. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mnie cieszą takie odkrycia. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  3. Tak właśnie często mam w ogrodzie.
    Zatrzymam się, zastygnę, zapatrzę, znieruchomieję... chłonę chwilę.
    Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogrodzie tak trzeba. Podoba mi się, że uwieczniasz swoje poękności na zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  4. Profundo poema. Uno debe apreciar las cosas. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muchas gracias amigo de Ecuador. Hay que valorar cada momento. Te mando un beso 😘

      Usuń
  5. Myślę, że bardzo ważne jest to, by nie zapomnieć aby żyć :) Niektórzy w wirze codzienności, pracy, pieniądza zapominają o tym co najważniejsze. Życie to wspomnienia, to chwile radości, to rodzina, to odpoczynek lub aktywność fizyczna... wszystko to co sprawia, że oddychamy pełną piersią. Warto to pielęgnować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka piękna wypowiedź! Życie składa się z takich właśnie chwil i momentów. A jeśli ktoś ma zacięcie kronikarskie, to może je w rozmaity sposób dokumentować. Nasze dzieci będą mieć dużo więcej takich śladów niż poprzednie pokolenia. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  6. Super zdjęcia z lasu :D Pięknie napisany wiersz. Niestety, ale bardzo dużo ludzi nie zważa na słowa i rzuca słowami na wiatr :/
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzucone słowa niewiele są warte. Chyba lepiej je zapisać, to zostanie jakiś ślad. Serdecznie pozdrawiam🤗

      Usuń
  7. Piękny wiersz! Żyć i cieszyć się chwilą, doceniać jej wyjątkowość, to ważne, ale ja dopiero niedawno się tego nauczyłam.
    Cudny skarabeusz i wspaniałe rośliny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że jesteś. Tak właśnie. Dokładnie tak jest! I trzeba się nauczyć, by móc docenić wszystko, co nas spotyka. Większość chwil jest niepowtarzalna, bo nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. 😉

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Joasiu dziękuję za miłe słowa.💚💚💚

      Usuń
  9. Jak ja kocham te leśne piękności...wtedy nic mnie nie pochłania oprócz piękna i zapachu. Takie chwile, to esencja energii. Wiersz bardzo mi się podoba, taka dobra rada na gorsze ...😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Daglezjo. Las jest przepiękny o tej porze roku. Powietrze pachnie kwiatami. Warto się gdzieś wybrać. Serdeczności 🤗

      Usuń
  10. Prześliczne <3 I zdjęcia i zaklęty w strofy ptaszek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zielono w głowie, to i wiersze lekkie. A gdzie są Twoje?🤔

      Usuń
    2. Moje publikują się co tydzień na Wattpad, a jeden czy dwa pojawią się w tym roku i na blogu, choć nie wiem jeszcze kiedy :)

      Usuń
    3. Wyślij/zamieść proszę linka, bo ciężko tak za każdym razem szukać. Dzięki🤗

      Usuń
  11. Witaj słonecznie
    Jakże lubię Twoje wiersze. Pisz częściej...
    Pozdrawiam zapachem kremowych kwiatów czarnego bzu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze częściej? 🫣 Pięknie dziękuję za pozdrowienia i miłe słowa. Udanego weekendu!🤗

      Usuń
  12. Zadumałam się. I takie chwile też lubię, bo wtedy dużo myślę na poważne tematy. W ogóle zauważyłam, że czytając poezję więcej myślę, więcej spraw zachowuję w pamięci i z pamięci wywołuję. To tak, jakbym w myślach oglądała fragmenty z życia.
    Skarabeusz jak nieprawdziwy, przecudnej urody. I w lesie tak pięknie.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak mam. To przez słowa wytrychy, które otwierają drzwi do wyobraźni. Las jest cudny. Serdeczności🤗

      Usuń