Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 2 maja 2024

O NARCYZIE

 

nie bacząc na

spłoszonych nimf wejrzenia

bystro na łów bieży

niespełnione marzenie nasycić

giętkim alabastrowym ramieniem

wznieca płonne westchnienia

przystanął

ujął w pół nikły wizerunek

jakże ja ciebie nie znałem

przyglądam się tobie

i poznać nie umiem

jałową wodę pijałem

ta jest mej zguby przyczyną

 utyka w gardle i pali

miast gasić 

podsyca pragnienie

odbiera wolność i pokój

*

 swemu odbiciu oddany

 złączył się tonią pijany


(12 listopada 2009)









16 komentarzy:

  1. Uwielbiam mity i wszelkie wariacje na ich temat. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno też uwielbiam. Trzeba czasem je odświeżyć. Serdeczności 🤗

      Usuń
  2. Świetny wiersz. Doskonale oddaje uczucia i myśli Narcyza :)
    Zdjęcia też piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla najpiękniejszegi narcyza na grządce. ;) Dzięki za odwiedziny I komentarz. 🤗

      Usuń
  3. Witaj majowo
    Z przyjemnością przeczytałam. Zatęskniłam za innymi mitami. Pora je sobie odświeżyć...
    Pozdrawiam śpiewem ptaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie żyją w naszej świadomości. Serdecznie pozdrawiam. 🤗

      Usuń
  4. Urody nie można mu odmówić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie można. Jest piękny! Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  5. Piękne ujęte słowami aż miło się czytało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło. Witam na blogu.💕

      Usuń
  6. Słodko i bardzo trafnie określona ta narcyzowa piękność :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narcyz potrafi być słodki, a przy tym piękny. A najkorzystniej prezentuje się na grządce. 😀 Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  7. " swemu odbiciu oddany

    złączył się tonią pijany"

    Brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za wiersz, moja Droga MaB... napisany w stylu jaki lubię. Jestem zachwycona i dlatego... nic już więcej nie powiem. Pozwól, że jeszcze poczytam...
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń