Łączna liczba wyświetleń

sobota, 12 października 2024

Przetasowanie


po latach

należy przyznać się  innym

i sobie przytaknąć

w rękawie same asy

 sił nie wiedzieć czemu 

 jest jakby więcej 

a to co się dźwigało

jest piórkiem zaledwie

nie sposób przyrównać

jest do niczego 

dziś chleb nawet trochę inny

jak żaden inny smakuje

 lecz woda u źródeł

tryska niezmiennie ze skał

  w doliny opada

gdzieś na horyzoncie mignął

jeszcze niewyraźny

 lekko zamazany

dawno zapomniany cel

 czas na kolejny ruch

pora iść dalej







17 komentarzy:

  1. Yes, the world changes and so many variables to know the source. All the best to your creativity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello! I'm listening to an audiobook called "The Fountainhead" by Ayn Rand. I think that everyone has the choice to live according to their own rules and dictated by others. The middle way is the right one. I wish you the same! 🤗

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba ten wiersz. Ja odczytuję go jako analizę momentu, kiedy wchodzi się w fazę życiowej dojrzałości. Jest tu kilka pięknych i mądrych metafor, jednak nie chcę rozkładać go na elementy, ponieważ według mnie w przypadku poezji ( a także innych dziedzin sztuki) każdy ma prawo do własnej interpretacji i najważniejsze jest to czy dane dzieło poruszy w kimś czułą strunę. Mówi się, że sztuka jest zwierciadłem przechadzającym się po gościńcu, które odbija cały świat. Jest w tym ogrom prawdy, lecz ja patrzę na to trochę inaczej a może szerzej. Sztukę widzę jako lustro, w którym każdy z nas ma możliwość przejrzenia się i zobaczenia swojej nagiej duszy takiej, jaka jest w istocie. Pozdrawiam najserdeczniej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och witam i dziękuję za miłe słowa. Rzeczywiście jestem w takim życiowym momencie, że pora skupić się na rozwoju, podjąć decyzje na przyszłość. Wiersz miał dodawać otuchy i przygotować do dalszej drogi. W księgarni ostatnio wpadła mi książka o kulturze zdziecinnienia, o tym, że wciąż stymulowane i pompowane ego prowadzi na manowce, że warto czasem poczuć się jak trybik w wielkiej maszyneri i jako część wspierającego się zespołu.
      Dobrej niedzieli moja droga, pozdrawiam 🤗

      Usuń
  3. Witaj jesienną niedzielą
    Piękny wiersz. Jak zawsze... Rozumiem, że za chwilę masz podjąć decyzję. Mam nadzieję, że wybrana droga okaże się bezpieczna i doprowadzi Cię do celu.
    bądź nadal zadowolona i szczęśliwa!
    Dobrego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia na nowej drodze. Trzeba się zmobilizować i zrobić coś dla siebie, co pozytywnie wpłynie na przyszłość. Dobrego tygodnia, pozdrawiam.🤗

      Usuń
  4. Czasem te dawno zapomniane cele trzeba odkurzyć, odświeżyć i wyciągnąć na światło dzienne :)
    Piękne zdjęcia... dobrego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cele się same nie zrealizują. Tak to już w życiu jest. 😉 Dziękuję. I dla Ciebie moja droga. Pozdrawiam 🤗

      Usuń
  5. Piękny wiersz - dojrzały i mądry i cudowne zdjęcia. Pozdrawiam, dobrego tygodnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zmieniamy się, dojrzewamy, pięknie to ujęłaś.
    Cudne zdjęcia, ciekawa jestem, gdzie to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest u podnóża Gór Skalistych (Rocky Mountains). Zmiany są konieczne. Dobrego tygodnia moja droga.🤗

      Usuń
    2. Pięknie tam! Wspaniałego tygodnia:)

      Usuń
  7. Bello poema, siempre vamos cambiando. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Así que espero que estos sean cambios para mejor. Te mando un beso.😘

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak już mamy, że jeden etap kończy się, a zaraz potem zaczyna kolejny. Tak się nam właśnie układa życie. Moja Babcia mówiła, że "takie są koleje losu". Chyba coś w tym jest. Pięknie i mądrze przemyciłaś do wiersza fragment swojego życia. Życzę, by plany ułożyły się po twojej myśli.
    Pozdrawiam serdecznie Droga MaB...

    OdpowiedzUsuń
  10. Czas płynie , my też. Lepiej z prądem jak pod prąd .

    OdpowiedzUsuń