Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 28 kwietnia 2024

Liście

kiedy rosła świadomość
wydawało się
że wszystko rośnie
razem z nią

liście na wiosnę
soczyste łodygi
drzew parasole

ubrania i buty
rozbrykane rozmiary
 złudzenie wolności
luzem puszczone włosy 

urosły szkoły i miejsca
marzenia poszybowały
ponad miarę i możliwości

z małych wyrosły
 wielkie sprawy
nadomiar złego poważne

niepostrzeżenie 
przekroczywszy 
próg dojrzałości
dało się odczuć zmiany

proces obrócił się na pięcie 
odwracając tym samym
 wcześniejsze zależności

odchodząca rzeczywistość miejscami malała
 plany stawały się dalsze i bledsze
 bardziej bieżące na dziś i na teraz

  teraźniejszość przypominała
stykanie się z wiecznością
stapianie się z nicością
jak zwał tak zwał

sens jak natchniony poemat
zanim kolejny cel utworzy nowy dylemat

błagając siebie o wybaczenie
i wyrozumiałość
 dla słabości swej

chleba naszego powszedniego 
pożytku z pracy 
lekkiego snu
czystego sumienia





18 komentarzy:

  1. Podoba mi się ten wiersz...
    A zdjęcie bajka... mogłabym zanurzyć się w ten las i pójść prosto tą ścieżką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo chętnie chodzę do lasu lub nad wodę. Tam najchętniej odpoczywa. Pozdrawiam serdecznie na nowy tydzień 🤗

      Usuń
  2. Profundo poema. La vida pasa y el bosque te inspira. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Creo que seguiré conectado y dedicado a la naturaleza para siempre. Te mando un beso😘

      Usuń
  3. Piękny wiersz! I pełen mądrości. Zaangażowany. Wspaniale przemyślane każde słowo. I każde na swoim miejscu. Szacunek! Pozdrawiam, Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Takie waparcie potrzebne jest każdemu. Udanej majówki Moja Droga.💕

      Usuń
  4. "chleba naszego powszedniego
    pożytku z pracy
    lekkiego snu
    czystego sumienia"

    Podoba mi się ta zwrotka. Niby te życzenia są niewygórowane ale niewielu ludzi może powiedzieć, że je ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostawiłam te słowa ostatnie w postaci pobożnego życzenia, żeby podkreślić jak zmieniają się nasze oczekiwania wraz z wiekiem. I masz rację, niewielu może powiedzieć, że jego podstawowe potrzeby są zapewnione. Myślę, że mogłabym napisać jeszcze o zdrowiu. Jeśli jest zdrowie to marzy się o czymś więcej, jeśli go zabraknie, to marzy się o zdrowiu.
      Pięknej majówki Moja Droga. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam 🤗

      Usuń
    2. Lubię Twoje wiersze bo zmuszają do refleksji.
      Co do zdrowia - masz absolutną rację. KIedyś, gdy nie miałam cukrzycy, nie doceniałam swojego zdrowia...
      Pozdrawiam i również życzę udanej majówki :)

      Usuń
    3. Miałam cukrzycę ciążową. Musiałam kontrolować cukier i uważać na to, co jem. Mało to było przyjemne, ale czego się nie robi dla zdrowia swego i dziecka. Serdecznie pozdrawiam. Wzajemnie 🤗

      Usuń
  5. Bardzo mądry wiersz popełniłaś

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie napisany wiersz :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię. Dziękuję. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  7. Przepiękny wers o życiu, w pewien sposób my jak alegoria liści <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękne skojarzenie. Serdecznie pozdrawiam!🥰🤗

      Usuń
  8. Bardzo podoba mi się ten wiersz i zdjęcie, dobrego maja, MaB!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 💕 Będę się starać, aby był dobry. Dla Ciebie również. Radosnego i szczęśliwego maja. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń