Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 26 lutego 2024

Ryba


czasem jest

nam wszystko jedno

czasem chcemy być tak

jak  zimna i nieczula  ryba

  co żeruje w toni płytkiej rzeczki

lub  w  głębiny  oceanu  wypływa

i nie boi się dna ni wodorostów

bez    powodu   czy   zapytana

 nie przyznaje się nic nikomu

 nie odpowiada gdyż ryba

nie posiada zdania

za to często

ukrywa się

niesie ją lub opiera się fali

która inne istoty zdoła porwać lub powalić

by koniec końców w milczeniu odpłynąć w dal









14 komentarzy:

  1. Oj tak czasem tak, po prostu odpłynąć. Piękny wiersz i piękne miejsca na zdjęciach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej odpływamy w sen. Jest przede wszystkim potrzebny naszemu mózgowi. Bez snu nie moglibyśmy prawidłowo funkcjonować. To Apple River Canyon. Zdjęcia z marca zeszłego roku. (To taki mały park stanowy.)

      Usuń
  2. Na tym polega nasza wolna wola...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolna wola to nasz przywilej. Ale na ile jest ona rzeczywiście wolna, a w jakim stopniu zdeterminowana przez obecne czynniki, to już inny temat. Możliwe nawet i filozoficzny lub dotyczący naszej wiary...

      Usuń
  3. Trochę przywilejów człowiek dostał w darze. Jednak nie potrafi ich wykorzystać jak należy. Doceniam trafność i dobór słów, zauważam kształt wiersza, popieram staranność Autorki, co jako całość w moich oczach tworzy utwór godny pochwały. Więc chwalę i podziwiam, szczerze. Na pewno mam do czynienia z talentem.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo to miłe. Co jest naszym przywilejem dla Ciebie? Dla mnie na pewno jest nim życie, wszystko co nas spotyka, w tym spotkania innych ludzi, uczucia, samoświadomość, postrzeganie, świat, który nas otacza, natura, dzieła ludzkiej ręki...

      Usuń
    2. Doceniam życie. Kocham je i wciąż jestem nim nienasycona. Gdybym mogła żyć dłużej, chciałabym być nieśmiertelna. Wtedy ile wiedzy mogłabym zdobyć, ile nowych rzeczy poznać i patrzeć jak radzi sobie ludzkość i co robi ze swoim życiem. Czyli kolejnym przywilejem - ciekawość. Oczywiście notorycznie mówię o bezcennym zdrowiu. Ot takie moje małe życzonko... Pa...

      Usuń
    3. Zgadzam się z Tobą. Ciekawość, a z drugiej strony wiedza, to czerpak i studnia bez dna. ;) I zdrowie... jak jest zdrowie, to można bardzo wiele. Kolejny przywilej wolność. Wolność jest wartością samą w sobie. Polonko54 dziękuję za kolejne mądre słowa. 🤗

      Usuń
  4. Jesteś niesamowicie kreatywna! :) Nie dość, że stworzyłaś piękny wiersz, to jeszcze jego wersy są ułożone w kształt ryby... :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. A znasz mój latawiec? https://maabkingdom.blogspot.com/2023/04/latawiec.html?m=1
    Przypomina mi latawiec i bardzo miłe wydarzenie.🙂

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana śliczne zdjęcia <3 Bardzo podoba mi się tekst ułożony w kształcie ryby <3 Brawo <3 Dziękuję za odwiedziny u mnie:) Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego :):) <3 <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dorotko! I ja dziękuję za miłe słowa. Już się chce tej wiosny i wycieczek na łono natury. ;))) Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  7. Być rybą, hmmmm... czy kiedyś o tym myślałam? Chyba nigdy. Jest taka zimna...
    Ale jak wszystkie istoty na Ziemi- fascynująca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem takie pomysły przychodzą mi do głowy do głowy. ;)

      Usuń