Łączna liczba wyświetleń

sobota, 24 lutego 2024

HAIKU ZIMOWE II

 

Bywa, że mimo wyraźnych przesłanek zwiastujących wiosnę, nagle spada temperatura i pojawia się śnieg. 🫣




       ***       

Przerwany sen,

Ocean ciężko oddycha.

-Lodowa góra.

 

***


Śnieg przysypał park.

Splamił skrzydła gawronom.

Cisza, sól i pieprz.


***

Ostrosłupy drzew.

Na stokach północny wiatr

postrącał kule.


***


Szron na gałązkach 

miękną pędy zielone,

- jasny, zimny puch.

 

***


Łagodna przestrzeń,

 w ziemi ukryte zboże

wypełnia pustkę.


16 komentarzy:

  1. "Cisza, sól i pieprz" - ale to piękne 🩶 I ten ostatni 🩶🩶🩶

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłą interakcję. Przyjemnej niedzieli i kolejnego tygodnia. 🤗

      Usuń
  2. Przepiękne wiersze. Pobudzają wyobraźnię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję jak zwykle pozdrawiam. Udanego tygodnia życzę.🤗

      Usuń
  3. Piękne :) Spodobało mi się stwierdzenie "ocean ciężko oddycha".
    Co do pogody to prawda. Bywa ona zawrotna. Ale mimo wszystko liczę, że już niedługo będziemy się cieszyć w pełni, słonecznymi dniami :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką nadzieję. Zapowiada się dość ciepły tydzień i dużo słońca. Czego i Tobie życzę, pozdrawiam 🤗

      Usuń
  4. Wczułam się w te słowa z zamkniętymi oczami. Wyobraziłam sobie ten obrazek. Im mnie spodobała się ta sekwencja - ""Cisza, sól i pieprz".
    Rozmarzona nieco pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śnieg był małą chwilę i już jak gdyby nigdy go nie ma. Ot przedwiośnie. 🤷‍♀️ Pozdrawiam serdecznie. Szczęśliwego tygodnia 🤗

      Usuń
  5. Słowa piękne i obrazowe.
    Ale ja już nie chcę takich krajobrazów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem, ja wiem. Mam nadzieję, że to ostatnie wybryki zimy. Dużo słońca, pozdrawiam 🤗

      Usuń
  6. Klimatyczne. U nas akurat już bardzo przedwiosennie, ale zima nie powiedziała jeszcze pewnie ostatniego słowa. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas albo prawie 20°C, albo 5°, no i zdarzają się zimne noce. Mam nadzieję, że będzie cieplej. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  7. Niesamowity wiersz, jak zawsze zachwycasz twórczością i słowem! Cóż, u mnie w południe ciepło i słonecznie, rankiem mróz. Pogoda szalona, ale czuć wiosnę w powietrzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda czuć ją. Pozdrawiam serdecznie 🤗

      Usuń
  8. Lindo haiku. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń