Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 5 sierpnia 2024

Klucze


 w snach 

są klucze do drzwi 

i tajemnice życia 

starożytne tablice z datami 

odkrywamy nowe przejścia

rozwiązania i wzory

pełne dziwnych stworów i roślin

o jaskrawych barwach

zmiennych kształtach

twarze jak w kalejdoskopie

rozdwajają się i łączą

tętnią życiem  lasy deszczowe

niezmierzonych prerii kołysanie

przebyte tysiące mil 

mgliste góry

 morskie fale

i jedno niezmienne otoczenie

 rodzinny dom

 drzewo płot chmura i słońce








 

24 komentarze:

  1. W snach są nie tylko klucze do drzwi, są również do umysłu. 🔑🗝️ Pozdrawiam serdecznie 🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schematy i przyzwyczajenia. Niezwykłe jest to wszystko. Serdecznie pozdrawiam. 🥰🤗

      Usuń
    2. Trafiłam na YT na autorkę, której książkę pt. Antyczłowiek właśnie skończyłam czytać. Ona - prócz tego, że jest świetnym psychologiem, tłumaczy też sny, nazywa się dr Izabela Kopaniszyn, znasz? Dobrego weekendu. 🍀🍒

      Usuń
    3. Poszukam! Dziękuję za rekomendacje. Pozdrawiam serdecznie 🤗 Dla Ciebie również. 🙌☀️🌈

      Usuń
  2. We śnie można wszystko, czasem aż żal, że rzeczywistość nie zawsze mu dorównuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, że wyobrażenia senne mają wpływ na rzeczywistość, ale my nie bardzo możemy kierować tym, co dzieje się w snach. Serdecznie pozdrawiam. Dobrego tygodnia🤗

      Usuń
  3. Czasami mam tak dziwaczne sny, że nie wiem czy chciałabym klucze do tych drzwi.
    Jak zwykle wiersz piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Ciekawe dlaczego tak się dzieje? Ja staram się je choć trochę wytłumaczyć. Pewnie wiele się dzieje i dużo w związku z tym przeżywasz. Dziękuję za komentarz, pozdrawiam 🤗

      Usuń
  4. Temat snów bardzo ciekawy, rzeczywiście, w nich można znaleźć klucze chyba do wszystkiego, do wszystkich tajnych przejść, przeżyć, lęków, pragnień. I nie tylko. To dużo, dużo więcej.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można znaleźć wskazówki, jeśli się chce. 👍

      Usuń
  5. Piękne zakończenie nawiązujące do domu rodzinnego

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje sny mnie czasem przerażają, innym razem smucą, nie mam pojęcia w jaki sposób odnoszą się do rzeczywistości. Piękny wiersz!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiemy ile z tego jest prawdą. Dla mnie są nieco zagmatwanymi obrazami przeżyć wewnętrznych, w których występuje symbolika.
      Pozdrawiam 🤗

      Usuń
  7. witam serdecznie💚
    uwielbiam noce, tajemnice snów, wyobrażenia senne
    i uwielbiam sekretne magiczne klucze, do wyobrażeń, do bram ogrodów, tajemnych schowków i klucze do umysłu..
    Twój tytuł wiersza przypomniał mi serial Locke & Key..
    spodobał mi się Twój wiersz 'Klucze', pięknie napisałaś o snach, niezwykłej przeszłości, magii kluczy, historii tajemnic życia..

    - pozdrawiam Cię najcieplej, moc cudowności każdego dnia
    🥰🤗😘🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i przemiły komentarz.🩷🧡💛💚
      Śnijmy zatem swój piękny sen. Marzenia senne, wyobraźnia po to właśnie są. Serdecznie pozdrawiam. 😘

      Usuń
  8. Jakże prawdziwe zakończenie! Lubię... bardzo! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdziwe prawda? Dom rodzinny na zawsze zostanie w naszej pamięci. Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  9. Każdy sen ma jakieś znaczenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu ludzi w to wierzy. Serdecznie pozdrawiam.🤗

      Usuń
  10. Witaj środkiem tygodnia
    W snach wszystko jest możliwe. Czasem nie chcemy wracać do realnego świata, czasem marzymy, aby jak najszybciej się tam znaleźć.
    Spójrz wieczorem w niebo, niech spadająca gwiazdka spełni Twoje marzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ismeno! Dziś pomyślałam, że żyjąc w zgodzie ze swoją prawdziwą naturą najwięcej można na tym skorzystać. Dostajemy największe od życia dary, jeśli zło uda się zmienić w coś pozytywnego. Na niebie malują się spektakularne zorze. Warto obserwować. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń
  11. Kocham moje sny, rzadko się budzę ze świadomością że śniłam, ale jeśli już tak się zdarzy jest to niczym list, który sama do siebie napisałam o tym, co dla mnie najważniejsze. Uściski przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Rzeczywiście sny mogą być jak listy. To świetne porównanie. Wydaje się, że nasza psychika chce nam czasem coś opowiedzieć i dać upust swoim przeżyciom. To niezwykły dar i przywilej. Kim byłby człowiek bez snów i marzeń?

      Usuń