Łączna liczba wyświetleń

sobota, 4 listopada 2023

PUZZLE


gwałtowny skurcz

i tworzy się nowy świat

 jak każdy błysk w sercu

zamyka otwiera przestrzenie

 oceany morskiej trawy

drobiny planktonu i grube ryby

kształty kolory kamuflaże

 zapomniane kryjówki 

opuszczone muszle

fragment po fragmencie

topnieją zamki z piasku

zgubiony parasol meduzy 

wieczne dryfowanie

tu nic nie ginie

jedynie zmienia swój stan

w nagłym przypływie

dotyku tęsknoty

 splotły się w jedną

 dwie istoty





20 komentarzy:

  1. Wszyscy jesteśmy cząstkami zależnymi od innych cząstek tej układanki pt. Kosmos. I kiedy spotykamy puzzel, który do nas pasuje - mamy wielkie szczęście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd wiadomo, że pasuje?

      Usuń
    2. To się czuje sercem (mój od ponad 30 lat).

      Usuń
    3. To o czym piszesz jest czymś niezwykłym. Myślałam, że to się zdarza jedynie w baśniach.

      Usuń
  2. To powstawanie nowego, to istny cud natury... Niezaprzeczalnie najbardziej niesamowity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze będę się tym zachwycać. Świat jest piękny.

      Usuń
  3. Me encantó este poema. Es muy bello. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Hello Melody! I hope I'll find that quiet place where the sea is warm and the horizon is soft soon. ;)

      Usuń
  5. Cała prawda... słowo po słowie i razem... wymowne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda to prawda. Dziękuje Polu.Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  6. Chyba jeden z bardziej skomplikowanych wierszy, które tu przeczytałam. Muszę go przemyśleć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam uchwycić pewien punkt równowagi i harmonii w oceanie jakim jest życie - pewne stałe wartości. Czy mi się to udało? Nie mam pojęcia. Każdy może interpretować jak chce.
      Pozdrawiam serdecznie. :))

      Usuń
  7. Dziękuję za wizytę na moich stronkach. Jakie ścieżki przyprowadziły Cię do mnie?
    Miałam tylko zerknąć na Twoje strony, ale chyba zostanę na dłużej i postaram się zaglądać tutaj częściej.
    Będzie mi miło, jak również kiedyś zajrzysz do mnie.
    Nie mogę zaoferować Ci herbatki i czegoś słodkiego, ale zawsze znajdziesz ciepłe słowo.
    Więc:
    Więc chodź pomaluj mój świat
    Na żółto i na zielono
    Niech na niebie stanie tęcza
    Malowana Twoją kredką
    Więc chodź pomaluj mi życie
    Niech świat mój się zarumieni
    Niechaj mi zalśni w pełnym słońcu
    Kolorami całej Ziemi
    Tak, tak, wiem trochę zmieniłam słowa, ale niebieski nie jest moim ulubionym kolorem. Chociaż obecnie niebieski i żółty są bardzo ważne
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Słowa rezonują i przyciągają nas do siebie. Zapraszam serdecznie. Ja też Cię będę odwiedzać. 🤗

      Usuń